Accés a la informació:
NOTA: Trobaràs les cartes de serveis de les entitats del sector públic al web corresponent, accessible des de l'apartat Entitats i organismes de la Generalitat de Catalunya
Les cartes de serveis existents, que han d'incloure:
- L'organització del servei.
- La identificació dels responsables de la gestió.
- La relació de serveis que es presten.
- Els estàndards mínims de qualitat del servei desglossats, si escau, per categories de prestacions, i els indicadors per a avaluar-ne l'aplicació.
- Les condicions d'accés al serveis.
- Les mesures de reparació o correcció en cas d'incompliment dels estàndards mínims establerts a les cartes.
- Els drets i deures dels usuaris.
- El règim econòmic aplicable, amb indicació de les taxes i els preus públics que siguin aplicables, si escau.
- La manera que tenen els usuaris dels serveis de presentar queixes i suggeriments.
- Les vies que poden utilitzar els usuaris per a obtenir informació i orientació amb relació al servei públic.
En el cas dels serveis que es presten mitjançant xarxes*, es poden aprovar cartes base dels serveis que fixin els estàndards mínims de qualitat de servei comuns a tots els centres que la integren.
*S'entén per xarxa el conjunt de dues o més unitats que presten un mateix servei en règim de descentralització funcional o desconcentració.
NOTA: Les cartes de servei es poden substituir per altres sistemes de gestió de la qualitat respecte dels serveis de salut assistencial, serveis socials, penitenciaris i d'educació reglada; així com els serveis que amb una normativa sectorial específica que estableixi sistemes propis de gestió de la qualitat diferents a les cartes de serveis. Els sistemes alternatius de gestió de la qualitat s'han de publicar a l'espai web de l'administració titular del servei o de l'entitat que el presta, juntament amb els indicadors de qualitat del servei i els informes d'avaluació corresponents.
Article 9.1. j i 59 de la Llei 19/2014, de 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern (Llei catalana de transparència).
CIGO - Revisió dels criteris en relació a les obligacions de publicitat activa en matèria d'Administració Pública i Funció Pública (28/10/2016).
PDF, HTML.
Terminis mínims generals:
- De referència: any en curs.
- De manteniment: 5 anys.
- D'actualització: anual.